Vacature Content & Lead marketeer

Wil jij onderdeel worden van een ambitieus en groeiend team?

Daphne
Meer informatie
Daphne
Censo Campaign 2024 17 (1)

Wil jij onderdeel worden van een ambitieus en groeiend team?

Bij Censo geloven we dat goede energie het verschil maakt – voor onze klanten én voor onszelf. Wij zijn een club energieke professionals die zakelijk Nederland helpt verduurzamen. Met bijna 200 collega's helpen we organisaties en gebouwen toekomstbestendig te worden. Onze focus ligt op het energieverbruik van organisaties en gebouwen. Uniek aan Censo is dat we bedrijven in de volle breedte kunnen helpen in de energietransitie: van wetgeving tot duurzaamheidsscan en slimme sturing van laadpalen. Dit doen we in een breed aantal sectoren en voor verschillende soorten bedrijven en overheden. 

We willen ondernemers en managementteams écht verder helpen bij complexe energie- en duurzaamheidsvraagstukken die nu en de komende jaren op hen af gaan komen. We begrijpen als geen ander dat dit een enorme opgave is. Echt helpen betekent volgens ons: kwaliteit leveren, initiatief nemen, fouten durven maken en altijd doen wat het beste is voor de klant. Onze klanten waarderen ons niet alleen om onze kennis, maar om de manier waaróp we hen echt verder helpen. Dat is wat ons onderscheidt. En daar komen we allemaal ons bed voor uit. 

Censo is een sterk groeiend bedrijf en we geloven in de kracht van een breed scala van collega's. Je krijgt de ruimte om jezelf te zijn en je talenten in te zetten omdat diversiteit binnen een organisatie leidt tot meer creativiteit, innovatie en een groot probleemoplossend vermogen. Elk perspectief is namelijk waardevol! Wij moedigen daarom kandidaten aan om te solliciteren ongeacht leeftijd, geslacht, geloof, culturele achtergrond, afstand tot de arbeidsmarkt en seksuele geaardheid 

Dit ga je doen

Je bent onderdeel van het Marketingteam, dat in nauwe samenwerking met Sales ervoor zorgt dat we zo goed mogelijk onze (toekomstige) klanten bereiken met de juiste boodschap op de juiste plaats en tijd. Waardoor we zoveel mogelijk waardevolle leads genereren om onze ambitieuze doelstellingen te realiseren en we een duidelijke onderscheidende propositie op de markt hebben. Daarnaast moet onze naamsbekendheid flink gaan groeien.  

Dit zijn een aantal van jouw verantwoordelijkheden: 

  • Vanuit je analyse ontwikkel en optimaliseer je doelgerichte (online) content voor leadgeneratie, cross- en upsell en naamsbekendheid en je kiest hiervoor de juiste kanalen en middelen (Google, direct mailings, events, webinars, LinkedIn, Instagram). 
  • Je creëert en optimaliseert content en bewaakt hierin de juiste tone of voice, passend bij de klantbehoeften, zodanig dat we leads aantrekken en converteren.
  • Je zorgt dat onze content vindbaar is (SEO/GEO) en optimaal wordt verspreid. 
  • Je denkt mee en werkt mee aan campagnes, events en leadgeneratie activaties. 
  • Je ontwikkelt en realiseert samen met HR aansprekende campagnes en communicatie-uitingen die onze cultuur en waarden uitdragen. 
  • Je analyseert data over de effectiviteit van content, zodat je continu kunt bijsturen en verbeteren. Je zet hier ook A/B testing voor in. Je toont de impact van marketinginspanningen op bedrijfsresultaten aan. 
  • Je werkt nauw samen met sales en sales support om consistente marketingboodschappen te borgen en je zorgt voor de juiste procesopvolging van (online) leads.  

Dit breng jij mee

  • Je bent een goede en breed ontwikkelde marketeer en hebt veel ervaring met b2b marketing, leadgeneratie en campagnes.  
  • Je bent commercieel georiënteerd en snapt het belang van leadgeneratie. 
  • Je bent sterk in contentcreatie en storytelling, met focus op leadgeneratie. 
  • Goede kennis van SEO en contentdistributie. 
  • Je kan je inleven in onze doelgroep MKB-ers, maar ook met grote corporate klanten 
  • Je hebt gevoel voor tone of voice en keuze voor middelen: je weet waar je onze klanten écht mee bereikt en je gaat voor kwaliteit. 
  • Je barst van de goede ideeën en initiatieven en gaat hier proactief mee aan de slag. 
  • Je staat met beide benen op de grond en verbind je makkelijk met je omgeving, omdat je nieuwsgierig bent naar klanten en collega’s. 
  • Je hebt verstand van CRM (bij voorkeur Microsoft Dynamics), dashboarding en Google Analytics en SEA/SEO 
  • Je bent tenminste 32 uur per week beschikbaar 

Uit onderzoek blijkt dat sommigen pas solliciteren als ze zich 100% in deze omschrijving herkennen, terwijl anderen dit al bij 60% doen. Ons advies is om bij twijfel gewoon te reageren.

En dit is wat wij bieden

  • De kans om jouw stempel te drukken op de verduurzaming van zakelijk Nederland en écht zichtbare impact te maken; 
  • 25 vakantiedagen, op voorwaarde dat je er leuke verhalen over vertelt; met daarnaast de mogelijkheid om drie Christelijke feestdagen om te ruilen voor drie niet-Christelijke feestdagen; 
  • Enthousiaste, gezellige en ondernemende collega’s om mee te werken en van te leren, wij zijn de allerleukste energie experts van Nederland; 
  • Een salaris tussen de 4.000 - 6.000 euro afhankelijk van je ervaring, reiskostenvergoeding per km of volledige OV-vergoeding en een pensioenregeling (zonder eigen bijdrage); 
  • Vanaf dag 1 ruimte en vertrouwen om veel verantwoordelijkheid te nemen en initiatief te nemen. Daar krijgen we heel veel energie van. 
  • Een platte, informele organisatie waar je gewoon jezelf kunt zijn. 
  • Onderdeel zijn van een snelgroeiende organisatie. 
  • Tijd om je collega’s te leren kennen tijdens een borrel, een potje darts of tafelvoetbal of een lunch. 
  • Op dit moment meerdere kantoorlocaties in Nederland; waarbij je vaste werkplek in Oisterwijk is. Vanaf januari 2026 één hoofdkantoor in Den Bosch, naast het station.

Meer informatie & solliciteren

Wil je meer weten over de functie? Rosan (Marketing Manager) kan je hier alles over vertellen M. 06-11461919.
Solliciteren? Dat kan door je CV en motivatiebrief vóór 17 oktober te sturen naar Daphne, HR@censo.nl. Hoe meer je kunt delen over waarom jij bij Censo past en de reden dat je solliciteert, hoe beter. Bij je sollicitatie heb je een gesprek met Rosan (Marketing Manager) en Amir (Campagne Marketeer).

"Bij Censo nemen we geen besluiten vóór elkaar maar mét elkaar. We bepalen samen de koers hoe onze missie te bereiken. Zo is iedereen betrokken. En dat maakt ons net even anders!",  Jos van Moerkerk, directeur.

Acquisitie op basis van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

1702891863377
Daphne van Draanen, HR medewerker

"Bel me gerust, ik vertel je er graag meer over!"

Daphne