Vacature Manager Inkoop en Contractmanagement

Gebruik jouw ervaring om ons team te versterken!

Daphne
Meer informatie
Daphne
Censo Campaign 2024 17 (1)

Een korte intro over ons toffe bedrijf en onze missie

Wij zijn Censo. Bij Censo willen we dé dienstverlener zijn voor ondernemers die worstelen met energie- en duurzaamheidsvraagstukken die nu en in de komende jaren op hen af gaan komen. Dagelijks werken we met bijna 200 kennisprofessionals vanuit verschillende locaties in een breed aantal sectoren en voor verschillende soorten bedrijven en overheden om dit doel te bereiken.

Onze focus ligt op het energieverbruik van organisaties en gebouwen maar daarnaast hebben we ook de kennis en intrinsieke motivatie om op andere vlakken organisaties volledig te kunnen verduurzamen. We beseffen ons dat dit een enorme opgave is en daar kunnen we jouw hulp goed bij gebruiken.

We zijn daarom op zoek naar een Manager Operations Inkoop & Contractmanagement (min. 32 uur.)

Wij zijn een sterk groeiend bedrijf en zijn ervan overtuigd dat diversiteit binnen een organisatie leidt tot meer creativiteit, innovatie en een groter probleemoplossend vermogen. Elk perspectief is namelijk waardevol! Wij moedigen daarom kandidaten aan om te solliciteren ongeacht leeftijd, geslacht, geloof, culturele achtergrond, afstand tot de arbeidsmarkt of seksuele geaardheid.

Hier ga je aan bijdragen

Als Manager Operations Inkoop & Contractmanagement ben je verantwoordelijk voor de operationele aansturing en optimalisatie van onze inkoopstrategie, contractbeheer en administratieve processen. Onze klant staat centraal in jouw handelen, zodat onze dienstverlening zo goed mogelijk aansluit op de wensen van de klant. 

Je belangrijkste externe stakeholders zijn energieleveranciers en meetbedrijven. Intern werk je nauw samen met de Algemeen Directeur, Financieel Directeur en Commercieel Directeur, waarmee je tweewekelijks afstemt over operationele en strategische inkoopkeuzes.

Je geeft leiding aan een ervaren team van 3 marktanalisten, 1 datakwaliteit-coördinator en 4 energieadviseurs. Samen zorgen jullie ervoor dat contractbeheer en administratieve processen optimaal worden uitgevoerd. Je hebt een scherpe focus op kwaliteit, efficiëntie en klanttevredenheid.

Dit zijn een aantal van jouw verantwoordelijkheden:

  • Operationele leiding – Je stuurt, motiveert en ontwikkelt een ervaren team van collega’s en zorgt ervoor dat processen soepel en efficiënt verlopen. 
  • Procesoptimalisatie – Je werkt continu aan het verbeteren en stroomlijnen van processen en -systemen. 
  • Relatiebeheer – Je onderhoudt en beheert de relaties met energieleveranciers en meetbedrijven om optimale samenwerking en kwaliteit in dienstverlening te realiseren. 
  • Contractmanagement – Je zorgt ervoor dat contractbeheer door jouw team optimaal wordt uitgevoerd. 
  • Strategische samenwerking – Je stemt 2-wekelijks af met de Algemeen, Commercieel en Financieel Directeur om de inkoopstrategie optimaal af te stemmen op de bredere bedrijfsdoelen. 

Dit ben jij

  • Je hebt minimaal 5 jaar ervaring in een leidinggevende, operationele managementrol.
  • Je beschikt over uitstekende organisatorische vaardigheden en het vermogen om processen te verbeteren, automatiseren en optimaliseren. 
  • Je hebt sterke communicatieve vaardigheden en een klantgerichte mindset, essentieel voor relatiebeheer en effectief schakelen met interne en externe stakeholders. 
  • Je kunt niet alleen complexe vraagstukken en operationele uitdagingen snel analyseren, maar ze ook vertalen naar praktische oplossingen.
  • Je wilt constant verbeteren en neemt daar het initiatief toe!

Uit onderzoek blijkt dat sommigen pas solliciteren als ze zich 100% in deze omschrijving herkennen, terwijl anderen dit al bij 60% doen. Ons advies is om bij twijfel gewoon te reageren.

En dit is wat wij bieden

  • De kans om jouw stempel te drukken op de verduurzaming van zakelijk Nederland en écht zichtbare impact te maken;
  • 25 vakantiedagen, op voorwaarde dat je er leuke verhalen over vertelt; met daarnaast de mogelijkheid om drie Christelijke feestdagen om te ruilen voor drie niet-Christelijke feestdagen;
  • Enthousiaste, gezellige en ondernemende collega’s om mee te werken en van te leren, wij zijn de allerleukste energie experts van Nederland;
  • Een salaris tussen € 4.500,- €6.500,-, reiskostenvergoeding per km of volledige OV-vergoeding en een pensioenregeling (zonder eigen bijdrage);
  • Vanaf dag 1 ruimte en vertrouwen om veel verantwoordelijkheid te nemen en initiatief te nemen;
  • Een platte, informele organisatie waar je aantrekt waar je je lekker in voelt en een biertje of frisje drinkt met de baas (die vooral niet zo genoemd wil worden);
  • Tijd om je collega’s te leren kennen tijdens een borrel, een potje darts of tafelvoetbal of een georganiseerde lunch;
  • Meerdere kantoorlocaties in Nederland; waarbij je vaste werkplek in Oisterwijk is.

Meer informatie & solliciteren

Solliciteren kan door je CV en motivatiebrief te sturen naar HR@censo.nl. Hoe meer je kunt delen over waarom jij bij Censo past en de reden dat je solliciteert, hoe beter. Heb je eerst nog een paar vragen? We beantwoorden ze graag! Neem dan contact op met Bart van der Hall via bart.vanderhall@censo.nl of 06-14555334. Bij je sollicitatie heb je een gesprek met Bart (manager operations) en Jos (commercieel directeur) en dan volgt nog een tweede gesprek. Een assessment kan onderdeel uitmaken van de procedure.

"Bij Censo nemen we geen besluiten vóór elkaar maar mét elkaar. We bepalen samen de koers hoe onze missie te bereiken. Zo is iedereen betrokken. En dat maakt ons net even anders!",  Jos van Moerkerk, directeur.

Acquisitie op basis van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

1702891863377
Daphne van Draanen, HR medewerker

"Bel me gerust, ik vertel je er graag meer over!"

Daphne