Vacature Senior marketeer
Wil jij jouw ervaring inzetten om de zichtbaarheid en groei van Censo verder te helpen?
Bij Censo geloven we dat goede energie het verschil maakt – voor onze klanten én voor onszelf. Wij zijn een club energieke professionals die zakelijk Nederland helpt verduurzamen. Met bijna 200 collega’s maken we organisaties en gebouwen toekomstbestendig, door hen te helpen bij energiebesparing, wetgeving, duurzame opwekking en slimme sturing van installaties.
We helpen ondernemers en managementteams écht verder bij complexe energie- en duurzaamheidsvraagstukken. Dat vraagt om lef, kwaliteit, initiatief en het vermogen om klanten echt te begrijpen. Onze klanten waarderen ons om onze kennis, maar vooral om de manier waarop we hen verder helpen. En daar komen we elke dag met plezier ons bed voor uit.
Censo is sterk groeiend en gelooft in de kracht van diversiteit. We moedigen daarom iedereen aan om te solliciteren – ongeacht leeftijd, geslacht, geloof, culturele achtergrond, afstand tot de arbeidsmarkt of seksuele oriëntatie.
Jouw rol
Als senior marketeer ben jij verantwoordelijk voor het versterken van onze naamsbekendheid en contentstrategie (zowel online als offline) met sterke focus op leadgeneratie. Je ontwikkelt, regisseert én creëert (deels zelf) de content die Censo onderscheidt in de markt.
Je werkt nauw samen met de campagne marketeer die verantwoordelijk is voor leadgeneratie. Jij zorgt voor de juiste strategische richting, krachtige content en een consistente merkbeleving, terwijl je ook meebouwt aan de uitvoering. Daarbij heb je beschikking over een flexibele schil van specialisten (copy, video, design, events) die jij aanstuurt en coördineert.
Dit ga je doen:
- Je ontwikkelt en bewaakt de contentstrategie gericht op groei van naamsbekendheid, leadgeneratie en klanttevredenheid.
- Je bepaalt de inhoudelijke thema’s waarmee Censo zich onderscheidt in de markt, op basis van onze branding, en vertaalt deze naar aansprekende verhalen, campagnes en formats.
- Je creëert en optimaliseert (online) content die bijdraagt aan leadgeneratie en cross- en upsell.
- Je stuurt externe specialisten aan voor contentproductie, video, visuals en copy.
- Je bewaakt de tone of voice en zorgt voor consistente communicatie over alle kanalen heen.
- Je organiseert en begeleidt events, webinars en klantpanels, samen met interne collega’s en partners.
- Je werkt nauw samen met sales en HR aan communicatie-uitingen die onze cultuur en waarden uitdragen.
- Je analyseert de resultaten van content en activaties en vertaalt deze inzichten naar groei
- Je bent sparringspartner op managementniveau voor positionering, proposities en marktcommunicatie.
Dit breng jij mee
- Minimaal 7 jaar ervaring in marketing met aantoonbare expertise in contentstrategie, merkbouw en leadgeneratie.
- Je hebt ervaring met het aansturen van bureaus of freelancers en weet hoe je kwaliteit uit de markt haalt
- Je bent tactisch sterk maar vindt het ook leuk om zelf (deels) uitvoerend bezig te zijn.
- Je kunt snel schakelen tussen strategie en concrete actie.
- Je bent creatief, ondernemend en weet mensen in beweging te krijgen.
- Ervaring met CRM (bij voorkeur Dynamics), Google Analytics, SEO/SEA en contentdistributie.
- Je kunt je goed verplaatsen in een brede range aan doelgroepen: van mkb tot corporate.
- Minimaal 32 uur beschikbaar.
Uit onderzoek blijkt dat sommigen pas solliciteren als ze zich 100% in deze omschrijving herkennen, terwijl anderen dit al bij 60% doen. Ons advies is om bij twijfel gewoon te reageren.
En dit is wat wij bieden
- De kans om jouw stempel te drukken op de verduurzaming van zakelijk Nederland en écht zichtbare impact te maken;
- 25 vakantiedagen, op voorwaarde dat je er leuke verhalen over vertelt; met daarnaast de mogelijkheid om drie Christelijke feestdagen om te ruilen voor drie niet-Christelijke feestdagen;
- Enthousiaste, gezellige en ondernemende collega’s om mee te werken en van te leren, wij zijn de allerleukste energie experts van Nederland;
- Een salaris tussen de 5.000-7.000 euro afhankelijk van je ervaring, reiskostenvergoeding per km of volledige OV-vergoeding en een pensioenregeling (zonder eigen bijdrage);
- Vanaf dag 1 ruimte en vertrouwen om veel verantwoordelijkheid te nemen en initiatief te nemen. Daar krijgen we heel veel energie van.
- Een platte, informele organisatie waar je gewoon jezelf kunt zijn.
- Onderdeel zijn van een snelgroeiende organisatie.
- Tijd om je collega’s te leren kennen tijdens een borrel, een potje darts of tafelvoetbal of een lunch.
- Op dit moment meerdere kantoorlocaties in Nederland; waarbij je vaste werkplek in Oisterwijk is. Vanaf januari 2026 één hoofdkantoor in Den Bosch, naast het station.
Meer informatie & solliciteren
Wil je meer weten over de functie? Rosan (Marketing Manager) kan je hier alles over vertellen M. 06-11461919.
Solliciteren? Dat kan door je CV en motivatiebrief te sturen naar Daphne, HR@censo.nl. Hoe meer je kunt delen over waarom jij bij Censo past en de reden dat je solliciteert, hoe beter. Bij je sollicitatie heb je een gesprek met Rosan (Marketing Manager) en Amir (Campagne Marketeer).
"Bij Censo nemen we geen besluiten vóór elkaar maar mét elkaar. We bepalen samen de koers hoe onze missie te bereiken. Zo is iedereen betrokken. En dat maakt ons net even anders!", Jos van Moerkerk, directeur.
Acquisitie op basis van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.