Naast de ondernemer: Hoe Censo brasserie Anvers echt ontzorgt

In het hart van Tilburg vind je Anvers: een horecazaak waar letterlijk iedereen binnenloopt: van de straatveger tot de burgemeester. Een plek waar de drempel laag is, de materialen tijdloos zijn en alles ademt wat de horeca zo mooi maakt: mensen het naar de zin maken. Maar achter die warme ontvangst gaat een wereld aan uitdagingen schuil die de horeca de afgelopen jaren tot het uiterste hebben getest. 

IMG 5997

De dagelijkse realiteit van een horecaondernemer 

Horeca is mensenwerk, maar ondernemers zijn tegenwoordig steeds meer tijd kwijt aan zaken die weinig met gastvrijheid te maken hebben. Regelgeving stapelt zich op, procedures worden strenger en eisen veranderen continu. 

“Je bent veel meer tijd bezig met alles eromheen. Zaken waar je normaal niet over nadenkt, komen ineens op je bord: heb je dit geregeld, heb je dat geregeld…?” 

Daarbovenop kwam corona: een periode die een enorme deuk sloeg in de branche. Bij Anvers zat een hechte club vaste medewerkers die zij koste wat het kost wilden behouden. Overleven, toekomstbestendig worden en klaarstaan voor het moment dat de deuren weer open mochten: dat werd de nieuwe realiteit. 

Investeren in verduurzaming, maar waar begin je? 

Naast alle acute uitdagingen kwam er nog een ander vraagstuk bij: verduurzamen. Niet omdat het moest, maar omdat het verstandig en toekomstgericht ondernemen is. 

Zo kwamen er: 

  • 54 zonnepanelen op het dak 
  • Een warmteterugwininstallatie, die de warmte uit de keuken gebruikt om het pand te verwarmen 
  • Meerdere isolatietechnische aanpassingen 

Maar verduurzamen betekent keuzes maken, investeren, vergelijken en vooral: tijd vrijmaken. Tijd die in de horeca altijd schaars is. 

Hoe Censo ontzorgt 

Voor Anvers was het essentieel om een partner te hebben die hen begeleidt in de wirwar van regels, opties en energievraagstukken. Een partij die meedenkt, vooruitkijkt en vooral bereikbaar is. 

“Wat ik fijn vind, is dat ik een vast contactpersoon heb. Korte lijntjes zijn belangrijk. Als je met een vraag zit, kun je meteen bij iemand terecht. En als het niet direct lukt, staat er een team achter dat zorgt dat je wél het antwoord krijgt.” 

Censo ondersteunt Anvers op drie belangrijke punten: 

  1. Volledig ontzorgen op energiegebied. Van inzicht tot actie: Censo nam de complexe energiezaken uit handen, zodat Anvers zich kon richten op haar gasten. 
  2. Verduurzamingsadvies en uitvoering. Het meedenken over en realiseren van zonnepanelen, isolatie en warmteterugwinning gaf niet alleen rust, maar ook structurele kostenbesparing. 
  3. Collectieve inkoop die werkelijk helpt. Dankzij het inkoopcollectief profiteert Anvers van scherpe, betrouwbare energietarieven, zonder dat zij zelf de markt in de gaten hoeven te houden.

Vooruitkijken in plaats van achteraf reageren 

Veel horecaondernemers wachten tot maatregelen echt noodzakelijk zijn, merkt Anvers. Maar dan ben je vaak te laat. Juist een partner die vooruitdenkt, meebeweegt en waarschuwt wanneer nodig, maakt het verschil. 

Met Censo heeft Anvers zo’n partner: een dienstverlener die begrijpt dat de horeca draait op aandacht voor de gast en die alles eromheen slimmer, makkelijker en duurzamer maakt.

Censo Profielfoto's Dd. 13 9 2024 V2 LR 75
Leo de Groot, klantadviseur

"Zullen we kennismaken?"

Contact